Als interim manager was ik continu bezig om anderen te beïnvloeden om het werk gedaan te krijgen en probeerde ik, eveneens door beïnvloeding, organisatie veranderingen door te voeren. Soms ging dat geweldig maar veelvuldig was het een vervelend proces waarin mensen allerlei negatieve gevoelens hadden. Mensen wilden niet meewerken, mensen werden vervelend, melden zich ziek, vertelden openlijk wat ze van me vonden of vertelden juist niet openlijk wat ze van me vonden maar iedereen wist wat van anderen van mij vonden bij het koffieapparaat. Mensen vertelden dat ze mee gingen werken maar heimelijk werkten ze tegen.DISC-Dudes-with-CubesRGB

En tijdens een groot project om een afdeling te reorganiseren ging het mis. Ik moest mensen vertellen dat hun baan zou gaan veranderen en dat voor sommigen het zelfs nog meer consequenties zou gaan hebben omdat hun baan kwam te vervallen en ik deed dat op een voor mij erg gebruikelijke manier. Erg direct en zonder enige compassie. Snel en to the point. Ik geloof dat het bij het vijfde gesprek gebeurde. Mijn collega en ik voerden het gesprek en ik bracht de boodschap, snel en ze stond zo weer buiten. Enigszins verbaasd, had ik het idee, en voordat ik het wist was ze verdwenen. “Nou ja!”, dacht ik nog.

En nog geen 30 minuten later kwam een woedende en agressieve man mijn kamer binnenstormen en voordat ik het wist kreeg ik te maken met fysiek geweld. Ik kan je vertellen dat het niet iets is geweest wat ik je kan aanbevelen.

Voor mij was dit een echt keerpunt in mijn managersleven want ik was zo geschrokken dat ik een week niet meer ben gaan werken. Gelukkig ben ik erg veerkrachtig maar realiseer je dat, als je het nieuws van die NS conducteur hebt gevolgd, het ook anders kan aflopen. Je kunt zomaar 6 of 7 maanden uit de running zijn.
Ik realiseerde me dat ik echt iets aan mijn communicatie moest gaan doen. Het leuke was dat ik uitkwam bij NLP en DISC.

DISC wordt gebruikt als een systeem om persoonlijkheden en karakter eigenschappen in kaart te brengen

In deze 1-daagse workshop leer je communicatie stijlen herkennen, hoe je met de diverse stijlen kunt omgaan en hoe je voor jou uitdagende communicatie stijlen toch tot je bondgenoot kunt maken.

 

Waarom zou je meedoen?

  • Je loopt vaak vast in je communicatie bij bepaalde type personen en bij andere gaat het juist vloeiend . Wat zorgt er nu voor dat zoiets gebeurt
  • Omdat je effectief communiceren belangrijk vind en wilt leren hoe je dat kunt doen met stijlen die anders zijn dan die van jou
  • Niet altijd wordt er in teams goed samengewerkt. Ik denk dat de meeste mensen die in teams werken dat zeker zullen beamen. Vaak gaat het probleem niet over het resultaat wat bereikt moet worden maar gaat het probleem vaak over hoe er te komen. Onderweg ontstaan meningsverschillen en conflicten en dan is het goed om de diverse management stijlen goed te kunnen herkennen. Het zorgt er in de meeste gevallen voor  dat er beter samen gewerkt gaat worden en dat conflicten makkelijker kunnen worden opgelost.
  • Stel dat je als leider verantwoordelijk bent voor het dreamteam. Dan zou het toch makkelijk zijn als je de diverse stijlen zou kunnen herkennen. Je wordt effectiever als leider.
  • Je zoekt naar de ideale collega en dan is het makkelijk om te weten welke communicatie stijl het beste past bij je team.
  • Je wilt succesvol worden in sales en wat dan zeker een basisvaardigheid zou moeten zijn is het herkennen van de diverse management stijlen.

 

Wat ga je leren

  • Je leert over de DISC methode en hoe deze methode je inzicht geeft in communicatie stijlen.
  • Je krijgt inzicht in jouw communicatie stijlen. Door het invullen van een korte vragenlijst (20  minuten) ontvang je vooraf een uitgebreid rapport over welke kleuren jou het meest beïnvloeden, wat je sterke punten zijn, wat je zwakke punten zijn en hoe je het beste deze zwakke punten kunt omzetten in sterke punten.
  • Je leert uitgebreid welke 4 communicatie stijlen er zijn en hoe je deze kunt herkennen.
  • Je leert hoe je het beste kunt communiceren met de verschillende stijlen in woord en schrift.
  • Je leert hoe de 4 communicatie stijlen van invloed zijn op teams en hoe je dit kunt verbeteren.
  • Je leert hoe je de 4 communicatie stijlen het beste kunt inzetten in management, verkoop en HRM.

Hoe ziet de workshop eruit?

Je gaat aan de hand van jouw eigen uitgebreide DISC rapport aan de slag om te leren waar jouw valkuilen liggen en hoe je deze kunt voorkomen zodat communicatie met stijlen die niet bij jou passen toch vloeiend kan gaan verlopen.
Iedereen heeft dus een eigen doel in de workshop en dat betekent dat er een interactieve workshop ontstaat met een mooie mengeling van diverse kleuren.

 

Data en Tijden

Deze workshop vindt plaats op 26 juni as in onze locatie in Nieuw Vennep aan de Lireweg 74. De workshop start om 9:30 en eindigt rond 17:00/17:30. Er zal een eenvoudige lunch worden geserveerd.

Investering.

De investering voor deze workshop is €799. De investering is inclusief een uitgebreid DISC rapport met 1 uur persoonlijke uitleg via Skype of Google Hangout t.w.v. €295, lunch tijdens de workshop, koffie en thee, en uitgebreide manual.

 

Inschrijven

Inschrijven kan via onze website. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een bevestiging.