• DE METHODIEKEN UIT DE OPLEIDING LEREN JE EEN ANALYSE TE MAKEN WELKE KRACHTEN EN INVLOEDEN DE ONDERNEMING EN HUN BELANGRIJKSTE KAPITAAL STUREN EN VORMEN.

    NLP Academie voor | NLP Training | NLP Cursus | NLP Opleiding | Neuro Linguïstisch Programmeren - Opleidingen en Cursussen

NLP Business Consultant

5 Daagse training speciaal voor consultants

Als consultant sta je altijd klaar om je klant van goede adviezen te voorzien en sta je vooraan om mee te helpen om je klanten te helpen veranderen. Veranderende omstandigheden zorgen ervoor dat bedrijven continu moeten mee veranderen. Immers de concurrent doet dat ook. En dat vereist dat je goed gereedschap hebt, waarmee je samen met je klant in staat bent om de veranderslag te maken.

In deze 5-daagse opleiding maak je kennis met drie krachtige methodieken die we hebben samengevat als NLP Business Consultancy. De methodieken leren je een analyse te maken welke krachten en invloeden de onderneming en hun belangrijkste kapitaal sturen en vormen. Je leert eveneens veranderingen te bedenken die een grote impact kunnen hebben op de samenwerking binnen teams, de huidige strategie van de onderneming.

De drie methodieken die je gaat leren in de NLP Business Consultant opleiding zijn:

Sociaal Panorama in onderneming en teams

In het eerste blok van de 5-daagse training In dit blok maak je kennis met het Sociaal Panorama en leer je Team processen en groepsdynamica met Sociaal Panorama te analyseren om zo een interventie te bedenken die zou passen in de situatie en daarnaast gaan we in op de toepassing van het sociaal panorama in de context van onderwijs, training, conflict coaching, onderhandeling en mediation.

In sociale psychologie hebben we het vaak over onbewuste sociale cognitie. Hier is ontdekt dat we andere mensen projecteren we onbewust op een plaats in onze mentale ruimte. Waar we ze zien, bepaald de kwaliteit van de relatie. Met de toepassing van dit inzicht kunnen sociaal-emotionele problemen van allerlei aard behandeld worden: moeilijkheden in intieme relaties of gezinsverbanden, conflicten in teams, spanningen tussen groepen en volken, gezagsproblemen enz.

Z-Model of Change®

In het tweede deel van de training maken we kennis met het Z-Model of Change®. Het model is geïnspireerd op de neurologische niveau’s van Robert Dilts en Gregroy Bateson en is verder verfijnd en uitgebreid speciaal voor het inzichtelijk maken van de diverse krachten die bij een verandering aan de orde kunnen komen.

HetZ-Model of Change® geeft je inzicht in en handvatten bij de verschillende spanningsvelden die optreden bij een verandering. Het model gaat uit van het beginsel dat een organisatie niets anders is dan een verzameling mensen die samenwerken in de richting van een gelijk doel. Het model trekt een bijzondere parallel tussen de ontwikkeling van uw mensen en ontwikkeling van de organisatie. Daarbij geeft het inzicht in de vele verschillende spanningsvelden die kunnen optreden.

NLP, InnerDrive & Archetypical Branding & Leadership

In het derde en laatste deel van de 5-daagse training besteden we aandacht aan hoe de “InnerDrives” van een onderneming onbewust het resultaat van de onderneming beïnvloeden. De InnerDrives zijn vaak diep doorgedrongen in het onbewuste collectief van de onderneming. Door de “InnerDrives” weer aan de oppervlakte te brengen, ontstaat een hernieuwde verbinding tussen missie, visie en strategie. Het gevolg van deze hernieuwde verbinding is vaak dat medewerkers nieuwe energie vinden in hun werk en klanten een duidelijker beeld krijgen waar de onderneming voor staat.
Je gaat onder andere kennis maken met de archetypen van Carl Jung en hoe deze archetypen diep in ons onbewuste zijn verankerd. Door als onderneming het juiste archetype van je klant aan te spreken creëer je loyale klanten die regelmatig terugkomen.

Waarom NLP Business Consultant?

  • Je bent een verandermanager pur sang en je bent op zoek naar nieuw gereedschap om veranderingen in ondernemingen efficiënter en effectiever te laten verlopen;
  • Je wordt regelmatig ingezet als interim-manager is teams die niet meer “lopen” en wil teams duurzaam laten veranderen;
  • Omdat medewerkers in een veranderende organisatie vaak behoefte hebben aan de juiste begeleiding om een helder beeld voor de toekomst met betrekking tot hun rol te krijgen. Wat heeft de medewerker nodig om zijn toekomstige rol optimaal te kunnen vervullen? De coach begeleidt de medewerker met het maken van een actieplan, het vinden van een training of opleiding.
  • Omdat een verandering in een organisatie soms tot gevolg heeft dat de organisatie niet meer bij de medewerker past en er voor de medewerker de noodzaak bestaat tot het opstellen van een plan B. Als coach begeleid je de coachee in zijn/haar zoektocht en kan je eventueel besluiten te helpen bij de ontwikkeling van plan B met een denkvermogen wat heel veel toevoegt aan andere reeds geleerde coach methodes.
  • Je loopt soms vast in veranderingstrajecten en zoekt naar oplossingen die diep ingesleten patronen aan de oppervlakte kunnen brengen zodat ze oplosbaar worden;
  • Je bent nieuwsgierig naar de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van gedragsmatige verandering.
  • Je wilt weten hoe 12 archetypen die diep verankerd zijn in ons onbewuste een rol spelen bij onze dagelijkse beslissingen en hoe je hier in de aansturing van medewerkers en in branding van merk of product gebruik kunt maken.

Wat ga je leren?

In sociaal Panorama in onderneming en teams

  • Wat is het Sociaal Panorama;
  • Hoe is het Sociaal Panorama van invloed op de kwaliteit van onze relaties met anderen;
  • Hoe het zelfbeeld “ik” van invloed is op groepvorming;
  • Hoe projecteren we “zelf” en “anderen” in onze mentale ruimte;
  • Hoe is het Sociaal Panorama van invloed op de consultant;
  • Eenvoudige interventies om het Sociaal Panorama van individuen te veranderen;
  • Hoe het Sociaal Panorama van invloed is op hoe we tegen collega’s en klanten aankijken;
  • Hoe je team processen en groepsdynamica met Sociaal Panorama kunt analyseren;
  • Hoe je oplossingen kunt bedenken voor “team in trouble”

In Z-Model of Change®

  • Hoe het Z-Model of Change® werkt en hoe je het kunt vertalen naar de praktijksituatie;
  • Hoe je jouw praktijk kunt vertalen naar het model en hierdoor sneller de oorzaak achter het probleem leert herkennen en interventies hierdoor effectiever worden;
  • Door zelf het model te beleven en ervaren, leer je hoe je effectiever individuen, HR managers en teams, en de bedrijfsleiding in organisaties kunt begeleiden door het model toe te passen;
  • Hoe je “van buiten naar binnen” kunt kijken, te vertalen naar gedrag per individu, door het samenspel van individuen verbetering te bewerkstelligen om deze onder de aandacht te brengen van de buitenwereld.

In NLP, InnerDrive & Archetypical Branding & Leadership

  • Hoe zet je een merk of een bedrijf in de spotlights;
  • Hoe spreek je de interne archetypes van de klant aan zodat ze bij je willen passen;
  • Hoe je verlangens van klanten kunt koppelen aan de archetypen;
  • Hoe de archetypen van Carl Jung kunnen bijdragen aan leiderschap en aansturing;
  • Hoe je de 12 archetypen kunt herkennen en verandering kunt aanbrengen met behoud van integriteit;
  • Hoe je archetypisce taal kunt gebruiken om direct herkenning te krijgen;
  • Hoe de archetypen direct inzicht geven in cultuur van onderneming en afdeling

Welke resultaten mag je verwachten:

  • Je kunt het Sociaal Panorama Model inzetten in teamanalyse en vanuit de analyse verandering voorstellen of aanbrengen in teams die niet “werkten”
  • Je kunt het Z-Model of Change® model in zetten om spanningsvelden in kaart te brengen en interventies voor te stellen
  • Je kunt jouw praktijk vertalen naar het model en hierdoor sneller de oorzaak achter het probleem herkennen en waardoor interventies hierdoor effectiever worden;
  • Je weet nu hoe een merk of onderneming op een effectievere wijze in de markt kan zetten
  • Je weet hoe diep ingebedde archetypes een rol spelen bij verandering en weerstand bij verandering;
  • Je weet nu hoe je de wensen van klanten kunt koppelen aan archetypen en zo een loyalere klant weet te creeren;
  • Hoe je met behulp van de archetypen van Jung een leiderschap assessment kunt doen bij de klant en verandering kunt voorstellen
  • Hoe je archetypen kunt inzetten bij gewenste cultuuromslagen.

VIDEO UITLEG

WANNEER GEVEN WIJ DEZE OPLEIDING?

NLP Business Consultant

maandag 28 november 2016
dinsdag 29 november 2016
woensdag 30 november 2016
donderdag 1 december 2016
vrijdag 16 december 2016

Overige praktische informatie

Dit kun je verwachten:

  • Tijdsinvestering : 5 lesdagen
  • Thuisstudie van gemiddeld 1 á 2 uur per week
  • Het studiemateriaal ligt klaar op de eerste cursusdag
  • Lestijden : 09.30 – 17.30 uur.
  • Vooropleiding:minimaal NLP Master Practitioner
  • Investering € 1.099,-

Data en tijden

De opleiding in Utrecht bestaat uit 5 dagen. De lestijden zijn van 9:30 tot 17:30 uur en er zijn geregeld pauzes. De data voor de opleiding voor het cursus jaar 2016/2017 kun je terugvinden in de agenda

Trainingslocatie

De locatie van de training in Utrecht, makkelijk te bereiken met openbaar vervoer (1 minuut lopen vanaf NS of bus station Utrecht Lunetten of met de auto. Parkeren kan gratis voor de deur.
 De locatie voor Nieuw Vennep is prima bereikbaar met de auto en parkeren kan gratis voor de deur.

Investering

De investering voor de opleiding  € 1.799,– vrijgesteld van BTW. Voor de eerste editie geldt een korting van €700, dus is de investering €1.099 vrijgesteld van BTW Dit is inclusief uitgebreide handleiding. Daarnaast zijn koffie en thee en een uitgebreide lunch inbegrepen. Het is goed om ook kennis te nemen van de fiscale mogelijkheden want de fiscus kan een aardig bedrag meebetalen.

Inschrijven

Je kunt je inschrijven door gebruik te maken van het inschrijfformulier of je inschrijving telefonisch door te geven op telefoonnummer 085 – 301 20 07. Na ontvangst van je inschrijving ontvang je de bevestiging en factuur.

Meer informatie

Als je nog meer informatie wilt hebben of specifieke vragen hebt of misschien wel een persoonlijke afspraak wilt maken, neem dan gerust contact op met ons op. De NLP Academie is te bereiken tijdens kantooruren op telefoonnummer 085 – 301 20 07.

Twijfel je nog of deze opleiding helemaal bij je past? Bezoek dan gerust eens onze gratis informatieavond.

Of bel ons op: 085 – 301 20 07 voor een gratis persoonlijk opleidingsadvies gesprek. We gaan dan samen kijken welke opleidingen het beste bij jou passen.

Alle informatie nog eens rustig nalezen? Vraag dan geheel gratis onze brochure aan.

LIJKT JOU DIT OOK INTERESSANT? SCHRIJF JE DAN NU IN VOOR ONZE NLP BUSINESS CONSULTANT OPLEIDING

© Copyright 2016 - NLP Academie